Ceferin: "VAR hayranı değilim ama geri dönüş yok"

UEFA başkanı Aleksander Ceferin, ülkemizde de kullanımı çok tartışılan VAR sistemiyle ilgili dikkat çeken sözler kullandı. UEFA başkanı Aleksander Ceferin, verdiği röportajda son dönemin çok tartışılan konusu Video Yardımcı Hakem Sistemi (VAR) ile ilgili konuştu.

Değişiklik önereceklerini söyleyen Ceferin, "Bu konu tam bir karmaşa. Örneğin ben ofsayt için 1 veya 2 cm'in yeterli olduğunu düşünmüyorum. IFAB'a ve hakemlerimize bir değişiklik önereceğiz. Ne yazık ki UEFA'nın düzenlediği turnuvalara büyük bir etkide bulunamayız çünkü hakem kurulu başkanı Roberto Rosetti bunu yapabilmemiz için VAR'da açık ve bariz bir hata olması gerektiğini savunuyor." dedi.
"HAKEMLERİN ÜZERİNDE BASKI VAR"
Hakemlerin üstündeki baskıya değinen UEFA başkanı, "Bugünlerde hakemlerin üzerinde farklı bir baskı var. 70 bin - 80 bin kişilik statlarda herkes size bağırırıken bile bir karar vermek zorundasınız. Londra, Berlin veya başka bir yer... Hepsinde sonuçta aynı karar vermek zorundasınız." ifadelerini kullandı.
VAR'ın geri dönüşü olamayacağını belirten Aleksander Ceferin, "Ben hiçbir zaman VAR hayranı değildim ve sonucu beğenmediğimi söyleyebilirim. Maalesef artık geri dönüş yok. Premier Lig hakem kurulu başkanı Mike Riley geçen haftalarda 20 kulübün temsilcileriyle buluştu ve onlara bu sezon hakemlerin verdiği 4 doğru kararın video yardımcı hakem tarafından reddedildiğini söyledi." diyerek sözlerini noktaladı.

DİĞER HABERLER

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.