Galatasaray gelir artışında Avrupa’nın zirvesinde yer aldı

Galatasaray, geçtiğimiz sezon şampiyon olan 8 Avrupa takımı içinde yıllık gelirini en fazla artıran kulüp oldu.

Galatasaray'ın Finansal Fair Play anlaşması sonrası başlattığı mali disiplin hamleleri rakamlara yansıdı. Uluslararası denetim vergi ve danışmanlık şirketi KPMG'nin her yıl Avrupa'nın şampiyon kulüplerini mercek altına aldığı araştırmasında Galatasaray, 8 Avrupa takımı içinde yıllık gelirini en fazla artıran kulüp oldu.

Bayern Münih, Barcelona, Porto, Juventus, Manchester City, Paris Saint Germain ve PSV Eindhoven'ın yer aldığı değerlendirmede Galatasaray yüzde 19'luk işletme geliri artışıyla bu kategoride en iyi performans gösteren şampiyon kulüp oldu. Galatasaray'ı yüzde 12 ile Paris Saint Germain izledi.

Galatasaray'ın toplam gelirlerinin 144 milyon Euro olarak gösterildiği raporda Galatasaray, bu gelirlerin yüzde 25'ini maç günü gelirleri oluşturdu. Raporda ayrıca Galatasaray'ın yüzde 79 doluluk oranı ve 41 bin 50 seyirci ortalamasıyla oynadığı bilgisine yer verildi.
UEFA ile Finansal Fair Play kapsamında anlaşma yapan ve Avrupa'da yoluna devam eden Galatasaray, mali disiplini ve dengeyi sağlama yönünde çeşitli önlemleri hayata geçirdi. 1 yıl içinde toplam borçları yüzde 60 kur farkı ve faize rağmen 2.9 milyar TL'den 2.7 milyar TL'ye indiren

Galatasaray'da borç-alacak farkı 253 milyon Euro'dan 200 milyon Euro'ya indi.

DİĞER HABERLER

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.