Fenerbahçe'nin Vardar Sendromu devam ediyor

Aykut Kocaman'ın mücadeleci, bütüncül ve savaşçı oyun isteği özellikle savunmada kalıp kapanan takımlara karşı işlemedi. Vardar örneğinden yola çıkan birçok takım, Fenerbahçe'den puan alırken bu yöntemi kullandı.

Fenerbahçe'nin Akhisarspor'a evinde 3-2 kaybetmesi ligdeki şampiyonluk şansını ciddi anlamda olumsuz etkiledi. Beşiktaş'a karşı geçen hafta 3-1 kaybeden sarı-lacivertliler bir hasar daha aldı.

Fenerbahçe'deki yenilgilerin özellikle de iç sahadaki puan kayıplarının altında enteresan bir durum olması dikkat çekti. Sezon başında Avrupa Ligi play-off'unda Makedonya temsilcisi Vardar'a 2 maçta da kaybeden Fenerbahçe, siklet olarak kendisinden daha zayıf rakiplere karşı önemli bir koz verdi. Aykut Kocaman'ın mücadeleci, bütüncül ve savaşçı oyun isteği özellikle savunmada kalıp kapanan takımlara karşı işlemedi. Vardar örneğinden yola çıkan birçok takım, Fenerbahçe'den puan alırken bu yöntemi kullandı. Vardar sendromuna dönüşen ve sarı-lacivertlilerin çözüm bulamadığı bu oyunda rakipler şu yöntemleri kullandı:

- İkinci topları en az 2 futbolcuyla kapayıp toplama.
- 4-5-1 sistemiyle orta sahayı kapalı tutup, alan daraltma.
- Maçın belli bölümlerinden sonra 5'li stopere geçiş ve topu Fenerbahçe'ye bırakma.
- Hızlı kontralar, hızlı kanat oyuncuları ve güçlü tek forvet.

Bu sisteme karşı Fenerbahçe'nin çözüm üretemediği maçlar da şöyle oluştu:

İki maçta Akhisar'a yenildi. Konyaspor ile 1-1 berabere kaldı. 1-1'lik Osmanlıspor maçı. 2-2'lik Gençlerbirliği mücadelesi ve yine Kadıköy'de 3-2 mağlup olunan Başakşehir karşılaşması.

(Skorer)

DİĞER HABERLER

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.