AnasayfaGaleri Elia'nın attığı gol için VAR protokolü ne diyor?
Elia'nın attığı gol için VAR protokolü ne diyor?
Süper Lig'de oynanan Fenerbahçe - Başakşehir maçında Elia'nın attığı gol ofsayt olarak nitelendirilmişti. Peki VAR protokolünde talimatlar ne diyor?
Yayın Tarihi: 08.10.2018 14:54 Güncelleme Tarihi: 08.10.2018 15:04
ABONE OL
Spor Toto Süper Lig'in 8. haftasında oynanan Fenerbahçe - Medipol Başakşehir maçında Elia'nın attığı gol ofsayt olarak nitelendirilmiş ve VAR sisteminde arıza olduğu için inceleme yapılamamıştı. Kadıköy'de oynanan mücadele 0-0 eşitlikle sona ermişti. (Görüntü beIN Sports'tan alınmıştır)
Karşılaşma bu şekilde bitse bile tartışmalar devam etti ve akıllarda birçok soru işareti kaldı; "Maçın tekrar edilme durumu var mı?", "Hakem VAR'daki arızanın giderilmesini beklemeli miydi?", "Arıza düzeldikten sonra karar verilmeli miydi?"
Uluslararası Futbol Birliği Kurulu (IFAB) 'ın VAR protokolünde, sistem arızasıyla ilgili bu durumda neler yapılacağına dair bilgiler yer almakta. Protokoldeki bilgiye göre, sistem içinde bir arıza yaşanması durumunda hakem "VAR yokmuş gibi" karar verecek ve mücadele o şekilde devam edecek.
VAR protokolündeki arıza başlığında şu bilgiler yer alıyor:
"Sistem arızası;
• VOR'daki bir maç görüntüsünde (geçici) arıza ve RRA'daki bir arıza, VAR sistemlerinin kısmi veya tamamen arızalanması durumunda (geçici veya kalıcı) herkesin kesin protokol kurallarını ve prosedürleri bilmesi gerektiği vurgulanmıştır.
• Bunun sağlanamaması, hakemlerin ve yardımcı hakemlerin neden HER ZAMAN bir karar vermesi gerektiği hususunu açıklamaktadır; örn. hakemin sanki VAR yokmuş gibi karar vermesi."