Milli atletimiz dünya şampiyonu!
Milli sporcu Ramil Guliyev, 16. Dünya Atletizm Şampiyonası erkekler 200 metrede altın madalya kazandı.
- Diğer Sporlar Haberleri
- Yayın Tarihi: 10.04.2019 12:08
İngiltere'nin başkenti Londra'da düzenlenen şampiyonanın 7. gününde, erkekler 200 metre finali yapıldı.
Fenerbahçe'nin sporcusu Ramil Guliyev, 20.09'luk derecesiyle Türkiye'ye erkekler 200 metrede ilk altın madalyasını kazandırarak tarihe geçti.
Güney Afrikalı Wayde Van Niekerk 20.11 ile gümüş, Trinidad Tobagolu Jereem Richards ise 20.11 ile bronz madalya kazandı. Niekerenk, Richards'ı saniyenin binde biri farkla geçerek ikinciliği elde etti.
RAMİL GULİYEV'İN TARİHİ BAŞARISI AZİZ YILDIRIM'I DUYGULANDIRDI
Fenerbahçe Kulübü Başkanı Aziz Yıldırım, sarı-lacivertli kulübün sporcusu milli atlet Ramil Guliyev'in İngiltere'nin başkenti Londra'da düzenlenen 16. Dünya Atletizm Şampiyonası'nda 200 metrede altın madalya almasından dolayı çok gururlandığını ve ağlayacak duruma geldiğini söyledi.
Kulüp televizyonu FBTV'ye telefonla bağlanan Yıldırım'ın Ramil Guliyev'in tarihi başarısından bahsederken sesi titredi.
Milli atletin dünya şampiyonu olmasından dolayı duyduğu gururu dile getiren başkan Yıldırım, "Bu akşam ağlayacak pozisyondaydım. Böyle bir çocuğumuzun dünya şampiyonu olmasından dolayı çok gururluyum. İnşallah diğer sporcularımız da bunu başarırlar." dedi.
Aziz Yıldırım, Ramil'in kazandığı şampiyonluğu Fenerbahçe camiasına ve Türkiye'ye hayırlı olması temennisinde bulunurken, "Ramil'in bu geceki başarısı, basketbolda Avrupa şampiyonu olan takımımızın başarısıyla eşdeğerdedir, hatta daha fazladır. Burada bireysel bir mücadele olmaktadır. Her şey olabiliyor. Ramil'in buraya gelişinde Fikret Çetinkaya'nın Gürsel Özyurt'un çok büyük emekleri vardır. Bunun yanında Gençlik ve Spor Bakanlığı ile Spor Genel Müdürü Mehmet Baykan'ın da çok büyük katkıları olmuştur." diye konuştu.
Ramil Guliyev'in Türk atletizminin adını dünyaya duyurduğunu aktaran Yıldırım, "Azerbaycan devletine de teşekkür etmek lazım. Ramil, bugün iki devletin, bir milletin çocuğu olarak koşmuştur. Bizi gururlandırmıştır. Bütün dünya televizyonlarında hem Fenerbahçe'nin hem de Türkiye'nin adını duyurmuştur. Ramil, bu koşusuyla Türkiye'nin atletizmde var olduğunu dünyaya göstermiş ve ispatlamıştır." ifadelerini kullandı.
Ramil Guliyev, dünya atletizm şampiyonalarında Türkiye'ye ilk altın madalyasını kazandırarak tarihe geçti.
DİĞER HABERLER
-
Milli motosikletçi Toprak Razgatlıoğlu, MotoGP Dünya Şampiyonası'nın Çekya ayağındaki sprint yarışını 11. sırada tamamladı. -
Ödemi azaltmaya yardımcı besinler💦 -
Ülkemizin ev sahipliğinde İstanbul'da düzenlenecek 2027 Avrupa Oyunları'na bir yıl kalırken, Gençlik ve Spor Bakanı Dr. Osman Aşkın Bak, gururlu ve heyecanlı olduklarını söyledi. -
Milli tenisçi Zeynep Sönmez, WTA 250 turnuvası Lexus Nottingham Açık'ta tek kadınlar birinci tur maçında Leylah Fernandez'i 2-0 yenerek ikinci tura yükseldi.