Sarı-kırmızılı yetkililere göre bunun nedeni futbolcuların yüksek maaşlı kontratları. Futbolcuların ücretlerinin yüksek olduğuna dikkat çeken yöneticiler, "Bu maaşları onlara verebilecek başka bir kulüp yok. Avrupa'dan zaten teklif almazlar. Çin piyasası kapalı. Arap ülkelerine de giderler mi? Zor" yorumunda bulundu.
Futbolcuların alınırken ödenen bonservislerden ziyade maaşlarının yüksek olduğunun altını çizen idareciler, "Şu ortamda neden bizden futbolcu alsınlar ki? Futbolcular neden gitsin ki? Sadece Maicon'un maaşı diğerlerine göre düşük. Bu nedenle Maicon'un transfer olasılığı diğerlerine göre daha güçlü" ifadelerini kullandı.