Spor yazarları Fenerbahçe-Kasımpaşa maçını değerlendirdi
Süper Lig'in 11'inci hafta açılış maçında Fenerbahçe sahasında Kasımpaşa'yı konuk etti. Sarı-lacivertliler zorlu karşılaşmada sahadan 3-2'lik galibiyetle ayrıldı. Kanarya'ya galibiyeti getiren goller Vedat Muriç (2) ve Serdar Aziz'den geldi. Spor yazarları da Kadıköy'de oynanan bu zorlu karşılaşma ile ilgili değerlendirmelerde bulundu. İşte o yazılar...
Ersun Yanal'ın bu kadar defansif orta saha ile başlamak yerine hücum çeşitliliği için Zajc ve Türüç gibi santrfor arkası oynayabilecek bu iki oyuncuyla oynaması iç saha oyunlarında hücum yönünden farklılık getirecektir. (Deniz 2016-17 yılında Kayserispor'da bu pozisyonda 11 gol, 11 asist yaptı.) Futbolda saha içindeki en önemli farklardan biri de rakibe karşı beklenen değil beklenmeyen hamlelerde bulunmaktır.
Farklı planlarla, farklı organizosyonlarla saha içinde fark yaratmak önemlidir.Ersun Yanal'ın geçmişte de söylediği gibi 'Fenerbahçe önlem almaz, önlem aldırır.' Bunun için de daha dominant, daha hücumcu, daha öne ve dikine giden oyun ve oyuncularla rakibine üstünlük sağlar. Geçmişte izleyenlere heyecan ve keyif veren oyun anlayışı bu şekildeydi.
GÜRKAN KUBİLAY - DURAN TOP MAÇI
Perşembe akşamı, A Spor'da Fufbolmatik programımda F.Bahçe'nin K.Paşa maçında penaltı kazanacağını söylemiştim. Hızlı atakta Ozan'la penaltı kazanıp ,Vedat ile gole çevirdi F.Bahçe. Ayrıca,ilk 30 dakikalarda, iç sahaların 8 golle en çok gol atanıydı. 9. golü de K.Paşa'ya atmış oldu.
İlk 15 dakika topla % 72 oynayan F.Bahçe idi ama penaltı dışında, 14. dakikaya kadar pozisyonu yoktu. 2 hızlı hücum dışı, gol girişimi duran topta oluyor, Vedat'ın kafası gol getirmiyordu. K.Paşa'nın ise 33 dakikada kaleyi tutan tek şutu yoktu. F.Bahçe savunma arkasına atılan pasta Koita vuruşunu Altay, kornerde yine Koita'yı Zanka engelliyordu.
Ama, oyunu soğutmaya çalışmanın bedelini de, iki pasla gelişen Kasımpaşa atağında golü yiyordu. Duran top dışında üretemeyen F.Bahçe, korner atarken kazandığı penaltıyı Vedat ile gole çeviriyordu. İkinci yarı tempoyu iyice düşüren F.Bahçe'nin, attığı korner sonrası yediği hızlı hücumla Yusuf'a pozisyon vermesi ilk 10 dakikanın tek tehlikesiydi.
Trabzonspor, Fırat Aydınus ve VAR hakemi Koray Gençerler'in kurbanı olmuştu. Ben de A Spor'daki stüdyo yayınımda hakemleri ve MHK'yi eleştirmiştim. Çünkü hakemler, adil yönetim göstermeyip takımların canını yakarsa (Fenerbahçe ve Trabzonspor'u geçen hafta yaktılar) kirli bir lig oynamaya başlarız. Ben de onu söyledim.
Vay efendim, Zeki Uzundurukan Fenerbahçe düşmanıymış. Bunu söyleyenlere sorarım: 1993'ten beri spor medyasının içindeyim arkadaş! Ben hangi gün Fenerbahçe düşmanlığı yapmışım! Yazılarım ve yayına hazırladığım gazete ortada. Yazılarıma internet sitemizden, TV yorumlarıma A Spor'dan, Fotomaç'ın bütün sayılarına da (28 yıl, 10309 sayı) gazete arşivinden ulaşabilirsiniz.
Fenerbahçe'nin efsane Başkanı Aziz Yıldırım'a da sorabilirsiniz;
'Zeki Uzundurukan nasıl bir gazeteci?' diye... Türkiye'nin en çok satan spor gazetesinin yayın yönetmeni olarak, hiçbir takıma düşmanlık yapmam. Düşmanlık nedir yahu! Fotomaç olarak bütün takımlara eşit mesafedeyiz. İlkeli ve dürüst gazetecilik yaptığımız için Fotomaç yıllardır hep zirvede...
ERMAN TOROĞLU - ÇOK ŞEY VAR
Heyecanı yüksek bir maç, güzel goller var; her şeyden önce VAR var! Bu sene ilk defa VAR'ın doğru kullanıldığını gördük. Neymiş efendim, eğer VAR çağırıyorsa ve hakem hatalıysa hakemin puanı düşermiş; VAR çağırırsa ve VAR hatalıysa bu kez de VAR'ın puanı düşermiş. Sizin hakemlerinizin puanlarının düşmesi mi önemli, sahadaki takımların kaybettikleri puanlar mı? Böyle rezillik olur mu?