AnasayfaGaleri Spor yazarları Fenerbahçe - Galatasaray derbisini yorumladı!
Spor yazarları Fenerbahçe - Galatasaray derbisini yorumladı!
Fenerbahçe'nin 48 dakika 10 kişi oynadığı maçta Galatasaray, Onyekuru ile öne geçti. Fenerbahçe ise Eljif'le yanıt verdi ve nefes kesen mücadele 1-1 sona erdi. İşte spor yazarlarının Fenerbahçe - Galatasaray derbisi yorumları...
Yayın Tarihi: 15.04.2019 10:16 Güncelleme Tarihi: 15.04.2019 10:19
ABONE OL
Fatih Terim, ikinci yarıya Belhanda-Emre Akbaba değişikliği ile başladı. Ama bu hamle de Galatasaray'ın hızlı top çevirmesine, rakip kaleye daha fazla hücum yapmasına katkı sağlayamadı.
Emre Akbaba'yı ilk kez bu kadar vasat oynarken gördüm. Oyuna hiçbir katkısı olmadı. Üstelik de net bir pozisyonda topa vuramadı Emre.
Galatasaray, rakip kalede bir baskı kuramadan golü buldu aslında. Feghouli'nin ortasına iyi yükselen Onyekuru kafa ile golü attı. Bu golde Onyekuru ile birlikte topa hareket eden Moses'ın da hatası vardı.
Galatasaray golü bulduktan sonra herkes sarı-kırmızılı takımdan 2. golü beklerken, Fenerbahçe beraberlik golünü kaydetti.
Galatasaray'ın çıkarken kaptırdığı bir top, pahalıya mal oldu. Dirar'ın ince pası ve Eljif Elmas'ın golü de akıl doluydu.
Dünkü derbide Galatasaray bir kişi fazla oynamanın avantajını iyi kullanamadı.
Uzun yıllardır Kadıköy'de maç kazanamamanın stresini oyun boyunca gözlemledik sarı-kırmızılı futbolcularda. Oysa tarihinin en kötü sezonlarından birini yaşayan rakibin koca bir ikinci yarıyı da 10 kişi oynadı.
Bu maçı kazanamıyorsan nasıl şampiyon olacaksın? Beşiktaş'ın bir gün önce adeta altın tepside sunduğu şampiyonluk şansını elinin tersi ile geri çevirdi Galatasaray...
Hasan Ali'nin kırmızı kartı ise Fenerbahçeli futbolcuları ateşledi ve hırslandırdı. İkinci yarıda 10 kişi kalmış bir takım gibi sadece savunma yapmadı Fenerbahçe.
Çok koştu ve gol pozisyonlarına girdi. Berabere (1-1) biten derbinin bir kazananı var... O da Fenerbahçe diyebiliriz.
Çünkü kalan maçlar öncesinde sarı-lacivertliler müthiş bir öz güven elde etti.Ersun Yanal da böylesine önemli bir kader maçından takdir alarak çıktı...
Hakem Ali Palabıyık, derbinin ağırlığını kaldıramadı. Fenerbahçe'nin golünden önce Feghouli'nin yerde kaldığı bir pozisyon vardı. Devam ettirdi. O pozisyon gol oldu. VAR'a gidilebilirdi...
SERKAN KORKMAZ - ALKIŞLAR FENER'E Hakem Ali Palabıyık'ın bu derbiye atanmasının ne denli yanlış olduğu dün geceki performansıyla ortaya çıktı.
Pozisyon pozisyon incelersek bu yazıya ayrılan yer yetmeyeceğinden detaya fazla girmek istemiyorum.
Ama şunu söylemeden de geçemeyeceğim... Bana göre Fenerbahçe'de Hasan Ali'nin gördüğü kırmızı kart ağır karardı ancak Galatasaray'ın yediği gol öncesi de Feghouli'ye faul vardı.
Hakem Palabıyık'ın bu kararlarla maçın sonucunu etkilediği ve kötü yönetim sergilediğini vurgulamak yazım.
Müthiş bir ambiyansta çok yüksek tansiyonda oynandı maç. Son dakikaları da nefes kesti.
Fatih Terim son dakikalarda 6-0 kaybettiği maçtaki gibi çok büyük riskler aldı fakat ben tek bir hareketini takdire şayan buluyorum.
O da ilk arının bitimiyle Belhanda'yı oyundan almasıydı. Galatasaray, tarihin en kötü Fenerbahçe'sini 10 kişi kalmasına rağmen yenemiyorsa zaten şampiyonluğun da hayal olduğunu bilmeli.
Alt sıralardan kuruma mücadelesi veren bir Fenerbahçe, Galatasaray'ın kalibresinden bir takım olmasa da yürekli mücadelesi ile alkışı hak etti.
LEVENT TÜZEMEN - ÇOK İSTEDİLER AMA OLMADI Kadıköy'de gelenek yine bozulmadı. G.Saray, Hasan Ali'nin kırmızı kart görmesinden sonra baskılı oynamasına rağmen gol yollarında beceriksiz kaldı.
Onyekuru'nun arka direkte attığı mükemmel gol sonrası oyunu tutmayı düşünmemek, kontrolsüz hücum etmek ve riskli paslar kullanmak G.Saray'ın yanlışlarıydı.
Derbinin hakemi belli olmadan önce 'Eğer MHK Ali Palabıyık'ı verirse adaletsizliğe davetiye çıkarır' demiştim, yanılmadım.
Palabıyık, bariz gol şansından dolayı Diagne'yi düşüren Hasan Ali'yi bile VAR'la oyundan atabildi.
Fatih Terim, Ali Palabıyık'ın oyunu dengelemek adına bir oyuncu atacağını hesaplamış ki Belhanda'yı Emre Akbaba ile değiştirdi.