İçinde bulundukları mali tablonun artık astronomik transferlere izin vermediğini belirten Koç, şunları söyledi;
"Ekiplerimiz 13-14 gündür Brezilya'da oyuncu bakıyor.
Alex, Deivid ve Luciano da bize yardımcı oluyor.
Amacımız maksimum 2 milyon euro maliyetli, 23-26 yaş aralığında oyuncuları kadromuza katarak önümüzdeki yılların takımını oluşturmak"
HERKES BU NOKTAYA DOĞRU GELECEK Başkan Ali Koç, bu kriterlerdeki 20-21 tane futbolcuyu şu anda takip ettiklerini vurgulayarak, şöyle devam etti;
"Bizi eleştiriyorlar, 'Bu şekilde şampiyonluğa nasıl oynayacaksınız?' diye.
Göreceksiniz tüm takımlarımız bunu yapmak zorunda kalacak.
Çünkü şu anki mevcut finansal yapılarla transfer yapmak, yüksek maliyetli oyuncu getirmek artık mümkün değil."
YENi YAPILANMAYA GiDiYORUZ Futbol takımının maliyetini düşürmek için yeni bir yapılanmaya gittiklerini açıklayan Koç, şöyle devam etti;
"Geçtiğimiz sezon futbol takımının maliyeti 90 milyon euro civarındaydı.
Bu sezon 80 milyon euro'ya düşürdük ama bu bile fazla.
Bu rakamı da aşağı çekmemiz lazım. Yeniden bir yapılanmaya gidiyoruz"
ARTIK DENİZ BİTTİ Ali Koç, Süper Lig'deki kulüplerin büyük borçlar içinde olduğunu, özellikle üç büyüklerin ciddi finansal sıkıntılar çektiğini belirterek şunları söyledi;
"Birkaç istisna hariç Spor Toto Süper Lig'deki kulüplerin tamamı mali sıkıntılarla uğraşıyor.
Sadece üç büyüklerin borcu son yıllarda 10 milyar lira'ya ulaştı.
Bu, sürdürülebilir bir durum değil. Şunu kabul etmemiz lazım, artık deniz bitti.
Bu hem Fenerbahçe hem de diğer kulüplerimiz için geçerli"
TÜZÜK ACİLEN DEĞİŞMELİ Koç kulübün tüzüğünü acilen değiştirmeleri gerektiğini de kaydetti;
"Mali konularla ilgili tüzüğümüzde çok çelişki var. Bunları acilen düzeltmemiz gerekiyor.
Spor yasası da acilen çıkmalı. Şu anda yaşadığımız sıkıntıların birçoğu kulüplerin dernek statüsüyle yönetilmelerinden kaynaklanıyor.