Spor yazarları Beşiktaş-Gençlerbirliği karşılaşmasını değerlendirdi!

1 | 40

FATİH DOĞAN | Ya takıma ya kendine güvenmiyor
Gençlerbirliği maçının 11'i netleşince odaklandığım konu Atiba, Dorukhan ve Souza'nın orta sahada birlikte tercih edilmesiydi. Bu üçlünün iç saha değil de deplasman tercihi gibi durduğu ortamda şaşırdığımı belirtmeliyim.

2 | 40

Avrupa ve lig maçlarında "Eskişehir'de sağ bek oynayan Dorukhan, bu geçiş döneminde Necip'in yerine sağ bek oynarsa daha verimli olur" beklentisini dile getirdikçe hücuma doğru kaydırılmaya başlandı! Dün Dorukhan çoğu zaman forvet arkası gibi oynadı.

3 | 40

Kabul edelim ki Dorukhan'nın da Souza'nın da daha zamana ihtiyacı var. Sonuç; ilk 45 dakika yeteri kadar top alamayan, boş koşu yapmaktan yorulan Aboubakar ve yeteri kadar pozisyon üretemediği için 0-1'le devreye giren Beşiktaş...

4 | 40

Beklendiği üzere ilk yarıda kendi evinde Souza, Atiba ve Dorukhan'la çok fazla nitelikli pozisyon üretemeyince Sergen Yalçın ilk hamlesini ikinci yarıya Dorukhan'ı çıkarıp Mensah'ı alarak yaptı.

5 | 40

1-0'ın da etkisiyle G.Birliği geriye de yaslanınca ikinci yarıda Beşiktaş daha çok oyun alanı buldu. Ancak katı defans duvarı ve kontrataklarla karşılaştı.

6 | 40

Sergen hoca son 30 periyodunda Ljajic, Larin, Güven, Hasic değişikliğiyle takımın yönünü ofansif futbola döndürdü. İkinci yarı topun da oyunun da pozisyonların da hâkimi Beşiktaş, topu çizgiden geçiremedi.

7 | 40

Beşiktaş'ın maçta en iyisi genç Rıdvan ile Montero'ydu. İspanyol oyuncu ikinci yarıda çizgiden çıkardığı pozisyona gelmeden, topu oyuna sokuşu ve yerinde müdahaleleriyle göz doldurdu.

8 | 40

Sergen Yalçın'ın gerek transferdeki defansif oyuncu tercihleri gerekse kadro tercihler şaşırtıyor! Tanıdığımız Sergen hoca ya takımına güvenmiyor ya da kendine! Beşiktaş evinde ne bu anlayışla maça başlar ne de bu anlayışla lige ortak olur.

9 | 40

ÖMER ÜRÜNDÜL | Aboubakar'ın hali yoktu
Beşiktaş her yönüyle çok kötü bir ilk yarı sergiledi. Coşku yoktu, tempo düşüktü, ofansif organizasyon çok yetersizdi, kalede yaşanan tehlikeler vardı.

10 | 40

Buna ilaveten devre sonunda Gökhan'ın kaçırdığı bir net fırsat dışında yarım pozisyon bile yoktu. Devrenin geneline baktığımızda topla oynama oranı Beşiktaş'ta ama tüm kontrol Gençlerbirliği'ndeydi.

11 | 40

İkinci yarıya Sergen Yalçın, Mensah'ı alarak başladı. Ama saha içindeki olumsuz durumda hiçbir değişiklik yoktu. Ta ki 63. dakikaya kadar.

12 | 40

Sergen hocaya sormak lazım; kalitesini gayet iyi bildiğiniz ve iyi bir santrfor olan Aboubakar'ın ne yazık ki fiziki olarak ayakta duracak hali yok.

13 | 40

Senin önünde 3 hafta ara var. Orada hazırlamaya çalışırsın. Zaten iyi oynamayan takım 1 saat, 10 kişi mücadele etti. Güven ve Ljajic'in girmesinden sonra daha gole yakın tehlikeler vardı.

14 | 40

Alınan aşırı risklerden uzatma bölümünde rakibin kaçırdığı inanılmaz iki pozisyon yaşandı. De Souza, bu 3 haftalık arada esas gücünü bulup, mutlaka faydalı olacaktır. Ama dün de görüldü ki Atiba, Dorukhan, Souza ve Mensah'ın yapıları, 10 numara pozisyona uygun değil.

15 | 40

Dört oyuncunun da presleri ve devamlılıkları var ancak Ljajic bir türlü güçlenemiyor. Ayrıca niye N'Sakala oynamadı? Vida geçen hafta hata yaptı ama şu anda ülkemizdeki en kariyerli stoper

16 | 40

Gençlerbirliği çok akıllı, disiplinli ve doğru bir taktik stratejiyle oynadı. 90 dakika mükemmele yakın bir alan savunması uyguladılar. Hak ettikleri 3 puanı aldılar. Nobre herhalde Sio'nun yüzde yüz gollük pozisyondaki laubaliliğinin faturasını kesecektir.

17 | 40

Kaleci Nordfeldt iyi bir kaleci. Elle ve ayakla oyunu çok iyi başlatmas ı da günümüz futbolunda önemli bir artı. Hakem Mete Kalkavan genelde başarılıydı ama arka arkaya dört ciddi eylem yapan Güven'e nasıl kırmızı kart çıkarmadı! Bu kalitede bir hakeme hiç yakışmadı, hayretler içinde kaldım.

18 | 40

ALİ GÜLTİKEN | Girdapta kaybolanlar
Denenmiş, şans verilmiş ama olmamış oyuncularla sahaya çıkıp farklı sonuçlar beklemek bir şeyi değiştirmiyor. Tablo karşımıza aynı şekilde geliyor. Yapmaya çalışmakla, yapabilmek arasında büyük bir fark var.

19 | 40

Beşiktaş oyuncu grubu niyet olarak yapmaya çalışıyor gibi görünüyor. Ama başarabilme konusunda büyük sıkıntılar var.

20 | 40

Kalite tartışılırken oyuncuların kendi kafalarında, 'Acaba bu işin altından kalkabilir miyiz?' soruları varken bu işin üstesinden gelebilmek kolay değil.

21 | 40

Takım bir yandan kendi kalitesini test etmeye, bir yandan da yaşadığı ciddi psikolojik sorunları aşmaya çalışıyor. Kafalardaki deli sorular, takımın yüzde yüz performansla oynamasına engel oluyor.
22 | 40

Bu tür durumlarda oyun aklına ve oyun liderlerine ihtiyaç duyulur. Ama sahadaki 11'de bunu görmek mümkün olmadı. İlk yarı Gökhan'ın 45. dakikada yakaladığı net pozisyonun dışında çok cılız geçti. Oyuna hükmeden Gençlerbirliği'nin peşinden koşan bir oyuncu grubu ile Beşiktaş ilk 45 dakikayı bitirdi.

23 | 40

İkinci yarıdaki hamleler ve skor baskısı oyunu biraz daha Beşiktaş'ın lehine gibi gösterse de işi değiştirecek pozisyonlar yine hayallerde kaldı.

24 | 40

Beşiktaş üç grup oyuncuyla karşı karşıya. Birinci grup; yeterliliği olmayan oyunculardan oluşuyor. İkinci grup da aslında iş yapması, takımı taşıması beklenen, ağırlıklı yabancı oyuncular.

25 | 40

Ama onların bir bölümü, ayrılık süreçleri bir türlü tamamlanamadığı için kafaca Beşiktaş'tan kopmuş durumdalar.


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.