Sosyal CRM ve sosyal veri analizi şirketi Adba International, The Brand Age Dergisi için 1 Eylül 2017 - 1 Nisan 2018 aralığını baz alarak hazırladığı raporda Türk futbolunun 3 lider kulübü Beşiktaş, Galatasaray ve Fenerbahçe'nin sosyal medya performansını değerlendirdi. Madde madde sosyal medyada üç büyüklerin sıralamaları şöyle:
EN ÇOK KONUŞULAN ÜÇÜNCÜ KULÜP
Üç büyük kulübün taraftar konuşmaları, haberleri, forum yazıları ve diğer tüm mecralardaki toplam konuşulma sayısı 49,092,628 olarak tespit edildi. Olumlu-olumsuz tüm yorumların değerlendirildiği analize göre Fenerbahçe, 18 milyon ile sosyal medyada en çok konuşulan kulüp oldu. Sarı lacivertlilerin ardından 16 milyonluk konuşulma oranıyla Galatasaray geliyor. Sarı-kırmızılıları ise 15 milyon orana sahip Beşiktaş az bir farkla takip ediyor.
SOSYAL MEDYA TRİBÜNÜ TWITTER
Takımlar, oyuncular, stadyumlar ve teknik adamların hepsinin yer aldığı araştırma sonuçlarına göre taraftarlar futbol yorumlarının %70'ini Twitter'dan yapıyor. Futbolseverler bir diğer popüler platform olan Instagram'ı ise maç videoları, futbolcuların fotoğrafları ve kulüplere ait mağazaların paylaşımları için kullanıyor.