Spor yazarları Antalyaspor - Trabzonspor maçını değerlendirdi

1 | 12

OLCAY ÇAKIR - FOTOMAÇ

Antalyaspor'un oyun modeli üzerine biraz kafa yorulduğunda sağlam defans anlayışı ve topun arkasında takım halinde hızlı bir şekilde pozisyon alma gibi özellikler göze çarpıyor.
Burak ve Rodallega gibi iki önemli golcüye sahip Trabzonspor'un bu iki oyuncunun orta alana kadar gelip kendileri pozisyon hazırlamalarını bekliyor olması ortaya anlamsız bir oyun planı çıkarıyor.
İlk bölümde Pereira'ın ısınırken sakatlanması sonrası Trabzonspor'un en üretken oyuncusundan mahrum kalması takımı adına talihsizlikti.
Yine ilk bölümde Antalyaspor defans arkasına en az 3 kez etkili sarkarak Trabzonspor kalesinde etkili gözüktü...

2 | 12

İlk bölümde çift forvetine pozisyon hazırlayamayan Trabzonspor'da Yusuf'un etkili olduğu bölgeye kaymaları takımına dinamizm getirdi.
Bu hareketli anlarsa beraberlik golü de penaltı ile geldi.
Burak Yılmaz'ın VAR incelemesine takılan iki tartışmalı pozisyonunda özellikle Salih'le girdikleri pozisyonu VAR'ın müdahale yok şeklinde değerlendirmesi tartışma götürür bir konu.
VAR konusu hakemlik camiası konusunda geçmişte yaşanan tartışmaların boyutunu artık teknolojik aşamaya getirdi ve bu durum ilerleyen haftalarda daha da sıkıntı oluşturacak gibi duruyor.
Planlama da bu Antalyaspor karşısında değil ama geçen hafta kaybedilen iki puan daha da aranabilir.
Bu ligde bu sonuçlara taraftarlar kendini alıştırmalı.
Yoksa sürekli başa sarılacak.
"Kaldırmayın denilen pozisyonlarda ofsayt bayrakları havada ne kadar daha uçuşacak ayrıca merak ediyorum."

3 | 12

NECMİ PEREKLİ - FOTOMAÇ

Trabzonspor Antalya'da zorlu rakibi Antalyaspor karşısında galibiyeti yakalamak adına futbolun gerektirdiği kişilikli ve açık hatta atak futbolu tercih ederek sahaya yayıldı.
Aynı şekilde ligin başarılı takımı olan Antalyaspor da kendine yakışan futbol tarzını oynamaya çalıstı. Her iki takım da galibiyeti düşünerek oynadıkları için ortaya futbol adına zevkli ve seyri güzel olan doyurucu bir futbol ortaya koydular.
Özellikle ilk yarıda iki takımın denk oyun ortaya koymasına rağmen pozisyonlu atak ve golü düşünen bir ambians ile oynadılar. Zaten maçın ilk golleri de bu yarıda atılırken ikinci yarıda ilk yarının mücadeleci ve pozisyon bolluğu gözükmedi.
Trabzonspor her geçen gün oyun ambiyansı ve tarzı daha da yükselmeye başladığını gördük.
Demek ki takım oyununun sahaya yayılması ve bunun skora dönüşmesi için gerçekten biraz zamana ihtiyaç olduğu gerçeği sahada gözükmüştü..

4 | 12

Oyuncuların breysel performansları da yavaş yavaş yükseliyor. Bu bireysel düzelme zamanla takım oyununa da olumlu yansıyacaktır.
Özellikle bu maçta Onur'un ortaya koyduğu güven verici tarz Trabzonspor için ayrı bir kazançtır.
Fakat şunu ayrıca ifade etmek isterim; Trabzonspor gol yollarında ve son vuruşlarda daha dikkatli veya becerikli olması gerekirdi.
Bu konuda epeyce bir çalışma ortaya konulması gereğini vurgulamak isterim. Çünkü Trabzon her şeye rağmen rakibine nazaran daha fazla pozisyon veya gole yakın olma durumlarını yakalmışsa da değerlendirme zafiyeti var.
Sevindirici diğer bir nokta da elbette sağ bekte Zeki'nin her an bu takıma daha da faydalı olacağıdır..

5 | 12

İSKENDER GÜNEN - SABAH

Bu sezon her zaman belirttiğim gibi takımlar arasında çok büyük farklar yok. Dün de bu gerçeği tüm çıplaklığı ile gördüğümüzü düşünüyorum.
Antalyaspor, bugüne kadar oynadığı maçlarda daha çok topu rakibe veren, kendi alanında çok adamla kalan ve de hızlı hücum girişimleri ile pozisyonları bulan takımdı. Ama bu maçta ilk 20 dakikalık bölümde topa daha fazla sahip oldular. Özellikle Trabzonspor'un sağ kenarından Maicon ile geliştirdiği ataklarda iki kez gol pozisyonu ürettiler.
Ardından ise Trabzonspor'un orta alanındaki büyük boşluklardan yararlanarak Doukara ile öne geçen taraf oldular. Trabzonspor'un en önemli sorunlarından birisi bu maçta orta alanda ortaya çıktı. Çünkü 4-4-2 sistemiyle sahaya çıktığınızda karşı alanda topa daha fazla sahip olmanız ve kenar organizasyonlarını iyi yapmanız gerekmekte.

6 | 12

İki kenardan da organize ataklar bir türlü gelmediği gibi önde top kayıpları çok fazla olduğu için Antalyaspor'un daha fazla topa sahip olduğu orta alan üstünlüğünü ele aldığı anlar var. Genel anlamda Trabzonspor'un kazandığı penaltı golünden başka ve Rodallega'nın direkten dönen topu dışında bırakın rakip savunmayı zorlamayı, tehlikeli atak girişimi bile yoktu.
İkinci yarıda kaleci Onur'un Trabzonspor adına 2 kritik pozisyonda öne çıkan isim olduğunu göz önüne getirdiğimizde bu maçta kayıp olan iki puanı Antalyaspor'un daha fazla hak ettiği gerçeği var. İki takımın da ortaya koyduğu performans daha çok orta alan mücadelesi şeklinde geçti ve hatalarla dolu ama kale önü tehlikelerinin olmadığı bir maç oldu.

7 | 12

AKSAL YAVUZ - MİLLİYET

Trabzonspor geçtiğimiz hafta kendi evinde frene basan ve taraftarını üzen takım. Yukarıları zorlama ve keyfi kaçan taraftarının moralini yerine getirme adına mutlak kazanması gereken maçtı Antalyaspor karşılaşması...

İki takımı kantara koyup tarttığımızda kadro olarak Trabzonspor'un bir ağırlığı var ancak bu durumu sahaya, puana yansımadıktan sonra gerisi masaldır...
Maçla ilgili yazacaklarımıza gelince...
Pereira'nın ısınırken sakatlanması Antalyaspor adına şans, Trabzonspor için şansızlıktı... Antalyasporlu oyuncular Pereira'nın olmadığı bölgeyi maden bulmuşçasına kullandılar... İlk 15 dakikada kırmızı-beyazlı oyuncular net pozisyonları bozuk para gibi harcamasaydı, skor 1 değil, 2 hatta 3'e gidebilirdi.. Öyle ki Antalyaspor'un rakibi Trabzonspor değil de BAL ligi takımlarından biriydi sanki... Defans tel tel, orta saha evlere şenlik, forvet?

8 | 12

Ne zaman Rodallega'nın topu direkten döndü, Trabzonsporlu oyuncular kendine geldi... Devamında Burak Yılmaz'ın Rodallega benzeri röveşata denemesi ve Cissokho'nun Burak'ı çekmesi, Trabzonspor'un penaltı kazanmasıyla beraberlik golü geldi...
İlk yarıya bakarak 2. yarının daha hareketli geçeceğini tahmin edenler yanıldı desek yeridir...
Kanatlardan yoksundu Trabzonspor... O anlamda Abdülkadir daha önce oyuna dahil edilebilir miydi?
Antalyaspor imkanlar dahilinde ligde iyi konumda... Bülent hoca kısıtlı kadroyla iyi işler yapıyor...
Maçın kırılma anı; Onur'un 71 ve 82. dakikalarda yaptığı iki önemli kurtarışlardı. Aksi halde Trabzonspor eli boş da dönebilirdi, uzatma bölümlerinde Burak Yılmaz'a yapılan penaltı VAR'dan dönünce bir puana razı oldular...

9 | 12

CEMAL ERSEN - MİLLİYET

Bu sezon gerçekten tatsız tutsuz geçiyor. Futbol kalitesi, heyecanı ve seyir zevki, önceki yıllara oranla bir hayli düşük. İstikrar yok.
Her takımın kazanma şansı var. Bu süreçte "iki ileri-bir geri" gidenlerden biri de Trabzonspor.

Ünal Karaman son haftalardaki alışkanlığını Antalyaspor karşısında da bozmadı ve yine çift hücumcu ile çıktı. Sistemin çok verimli işlediğinden değil; Burak veya Rodallega'dan birini kesip, onları kırmama duygusunu yaşıyordur sanırım. Ama büyük risk olduğu görüldü.
Daha ilk 20 dakikada durumun vahameti ortaya çıktı. Ofansif oyunu seven Yusuf, Sosa ve Olcay'ın orta alanı rakibe teslim etmesini fark etmek zor muydu? Antalyaspor aldı sazı eline yıktı oyunu rakip alana. Gol zaten geliyorum demişti. Doukara göstere göstere topu ağlara gönderirken, herkes onu seyrediyordu.

10 | 12

Antalyaspor temposunu düşürmese, baskıyı sürdürebilse, Trabzonspor'un bu anlayışla puan alması mucize idi. Bulmuşsun böyle rakibi, devam et. Ev sahibi geriye yaslanınca roller değişti. Yusuf inisiyatif aldı, maç hareketlendi. Sürekli yer değiştiren Burak-Hugo birbirlerine boş alan yaratmaya başlayarak savunmanın dengesini bozdu. Önce maç dengelendi, ardından Cissokho'nun Burak'ı formasından çekerek neden olduğu budalaca penaltı, skora eşitlik getirdi.
Trabzonspor'un sistemi olmalı. Ama henüz böyle yok. Bu da işlerini güçleştiriyor. Kolay gibi görünen maçlar sıkıntıya giriyor.
Antalyaspor biraz dişini gösterince ikinci yarıda da inisiyatifi aldı. Kısa sürede üç net fırsat yakaladı, kaleci Onur geçit vermedi.
İnanın aciz durumlara düştü Trabzonspor. Karaman'ın müdahalesi gecikti. 74'de Yusuf çıktı, Abdülkadir girdi. Niye diye soramayız!
Belli ki hoca, Bülent Korkmaz gibi galibiyeti istiyordu forvetlerini tutarak da... Son andaki Hugo- Ekuban değişikliği, Burak'ın dokunulmazlığı ilgiliydi galiba! VAR uzatma dakikalarında aldatmayı çözmese maçın kahramanı, üç puanın mimarı olacaktı Burak.
İki haftada 4 puan kayıp. Bunun sorumlusu olarak sadece sahadaki futbolcuları göremeyiz. Haksızlık olur!

11 | 12

12 | 12


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.