Spor yazarları Rusya-Türkiye maçını değerlendirdi
- Diğer Galerileri
- Yayın tarihi: 12.10.2020 09:16
TURGAY DEMİR - CENGİZ ÖNDER!
Ruslar'ı deplasmanda en son yendiğimizde ben iki yaşındaymışım... Yani beraberlik nedeniyle karalar bağlamamız gerekmiyor.. İlk bölümde bizim ne yaptığımız belli değildi, buna karşılık tecrübeli Ruslar, sakin, akıllı ve etkili oynadılar...
Dzyuba, Miranchuk, Kuzyaev gibi oyunculara topla buluşmadan yapmamız gereken müdahaleler işe yarayabilirdi ama biz nedense topla buluşmalarını bekledik. Böylesine matematiksel hatalarla geçen 45 dakikalık bölümde bir de kolay gol yedik...
Gelelim ikinci yarıya... Bu yarı Ruslar çaldı, biz oynadık... Cengiz Ünder oyuna girdiği andan itibaren ÖNDERLİK etti... Ruslar'ın sol kanadını koridor yaptı, şut attı, pas verdi, direği yokladı, Burak'ın kafasına nişanladı vesaire... Cengiz'in özgüveni, enerjisi bütün takımımızı olumlu etkiledi. Neden on bir başlamadı acaba!?
Merih, Dzyuba'ya topla buluşmadan basmaya başladı, Miranchuk ve Kuzyaev'e de diğer savunmacılarımız aynı tarifeyi uyguladı. Ruslar önde bitti, arkada panikledi... Baskıyı şiddetlendirdiğimiz dakikalarda Merih'in insanüstü gayretle son çizgiden, son anda çevirdiği topu Kenan boş kaleye gönderdi... Ohh be!..
"BERABERLİĞE RAZI BİR RUSYA VARDI KARŞIMIZDA"
Golden sonra da ezdik... Beraberliğe razı bir Rusya vardı artık karşımızda. Kanatlardan yüklendik, ortadan denedik... Olmadı... Cengiz Ünder'i beğenmeyen yoktur zaten, ben Ozan Tufan ve Merih'i de beğendim. Burak daha etkili olabilirdi, Hakan daha çok şut denemeliydi... Ötesini söylemeyeyim... Bir, iki, üç tıp!
Her neyse... Rakip Rusya ve deplasmandayız... Beraberlik için göbek atmıyoruz ama üzülmemizi gereken bir skor da değil... Kazanmak mı!? Harika olurdu...
LEVENT TÜZEMEN - CENGİZ OLMALI!
Şenol hocanın, Cengiz Ünder'i kulübede tutup Almanya maçının iyilerinden Efecan'ı jest yaparak ilk on birde oynatması A Milli Takım'a hücum anlamında olumsuz yansıdı. Rus Milli Takımı'nın fizik güce dayalı temaslı oyunu Efecan dahil millileri dağıttı.
İlk yarıda Rusların tempolu oyununa karşılık veremedik, topu tutamadık, hücum edemedik. Ruslar koştu millerimiz adeta eskortluk yaptı. Topa bize geçtiğinde Rusların yaptığı baskıyı aşamadık.
Bir ara bende "Ruslar galiba fazla oyuncuyla oynuyor" algısı oluştu. Özellikle orta sahada Rusları karşılayamadığımız için çok fazla baskı yedik. İri kıyım Dzyuba'nın savunmamızın önünde duvar olmasını ve arkadaşlarına pas dağıtmasını önleyemedik. Yediğimiz golde pozisyon hatası yaptık.
Cengiz Ünder'in oyuna girmesiyle Milli Takım'ın çehresi değişti. Cengiz top tutan, çalım atan, topla atağa kalkan, süratiyle savunmayı harmanlayan, orta yapabilen ve etkili şutlar atabilen bir oyuncu. Cengiz'in iyi oyunu sadece takımı toparlamadı, Hakan'ı da, Burak'ı da verimli hale getirdi.
Zeki Çelik de Cengiz'in kanatlardan yaptığı hızlı hücumlara etkili destek verdi. Rus kalesinde müthiş bir baskı kurduk. Burak Yılmaz'ın kafa vuruşunda yan direkle öpüşen topu millilere "Biz bu maçı döndürürüz" moralini ve inancı getirdi.
Kenan Karaman ile attığımız gol öncesi Hakan'ın yaptığı etkili orta kadar arka direğe koşan Merih'in top takibi ile şut atmayıp pas tercihi yapması akıl doluydu. Kenan golde takipçiliğini gösterdi. Gol sonrası Ruslara nefes aldırmayan bir baskı kurduk.
Özellikle maçın kader adamı olan Cengiz'in köşeye giden topunu kaleci Shunin son anda kurtardı. Rusya'da geriye döndük diye sevinmeyelim galibiyeti kaçırdık diye üzülelim. Şenol hoca başta İrfan Can Kahveci olmak üzere EURO 2020'ye giden takımın oyuncularını kadroda tutmalı.